Oznámení o vybírání poplatku TDO za rok 2026
Od 1.1.2025 je v platnosti zákon o odpadech 541/2020 Sb. § 59, který uvádí cílové hodnoty pro odděleně soustřeďované recyklovatelné složky komunálního odpadu. Obec je povinna zajistit, aby odděleně soustřeďované recyklovatelné složky komunálního odpadu tvořily v kalendářním roce 2025 a následujících letech alespoň 60 %, v kalendářním roce 2030 a následujících letech alespoň 65 % a v kalendářním roce 2035 a následujících letech alespoň 70 % z celkového množství komunálních odpadů, kterých je v daném kalendářním roce původcem. Pokud obec nezajistí splnění stanoveného podílu odděleně soustřeďované recyklovatelné složky z celkového množství komunálních odpadů, může za přestupek obec obdržet pokutu do 200 000 Kč.
Z výše uvedeného vyplývá, že v letošním roce již obec musí splnit 60 % separaci odpadů, a to se nám zatím vůbec nedaří. Podle údajů za ¾ roku nyní třídíme na 45,14 % což je opravdu málo.
Vzhledem k tomu, že se stanovené cíle s největší pravděpodobností nepodaří dosáhnout a vzhledem k nárůstu cen za odvoz odpadů ZO schválilo navýšení poplatku za svoz a ukládání domovního odpadu v roce 2026 ve výši 900,00 Kč/osobu, která je přihlášená k trvalému pobytu a dále pak za každý rekreační a neobydlený objekt 900,00 Kč.
Tato částka však nepokryje výdaje na odpady, obec tak bude za svoz a ukládání domovního odpadu doplácet částku v řádech statisíců.
Poplatky budou vybírány od 5. ledna 2026 do 30. června 2026 každé pondělí od 7:00 – 17:00 hodin a každou středu od 7:00 – 17:00 hodin. Žádáme občany, aby úhradu poplatku provedli včas, nejlépe do konce května, protože s pozdní platbou je spojena složitá a zbytečná agenda, která zatěžuje obecní rozpočet.
Poplatek lze uhradit bankovním převodem na číslo účtu: 12426631/0100, jako variabilní symbol uvádějte číslo popisné. K úhradě je možno použít QR kód, je potřeba doplnit variabilní symbol – číslo popisné a částku odpovídající počtu osob.
Povinností občanů a majitelů objektů je do konce června poplatky uhradit.
Úhrada místního poplatku za obecní systém odpadového hospodářství se řídí obecně závaznou vyhláškou 1/2025 obce Kořenec, účinnou od 1. 1. 2026, která upravuje podmínky placení a správy poplatku, ohlašovací povinnost poplatníka, sazbu poplatku, splatnost poplatku a osvobození a úlevy od poplatku. S obsahem vyhlášky se lze seznámit na webových stránkách obce v sekci Odpadové hospodářství nebo na obecním úřadě.
I nadále si v případě zájmu můžete zdarma zažádat o žlutou plastovou nádobu o objemu 240 l na svoz plastů. Svoz bude stále prováděn 1krát za 4 týdny (ve středu). Kalendář svozů odpadů je k dispozici na webových stránkách obce, v obecním kalendáři a případně i na obecním úřadě. Žlutá plastová nádoba je opatřena etiketou obce Kořenec a obec hradí poplatek za každou vyvezenou popelnici. Proto žádáme občany, aby dávali k odvozu maximálně naplněné nádoby. Pouze tak bude svoz plastového odpadu efektivní.
Vzhledem k podmínkám při nakládání s odpady žádáme občany, aby do směsného komunálního odpadu nedávali nic, co tam nepatří. Hlavně ne bioodpad, plasty, sklo….
Na webových stránkách obce v sekci odpadové hospodářství jsou umístěny letáky s informacemi, jak správně třídit odpady.
Na třech sběrných místech v obci jsou samostatné kontejnery na tříděný odpad.
Ke svozu dávejte prosím jen plné kontejnery/popelnice. Obec platí za každou vysypanou popelnici a je jedno, jestli je plná anebo poloprázdná.
DĚKUJEME ZA POCHOPENÍ SITUACE S ODPADY A ŽE TŘÍDÍTE.
Datum poslední aktualizace: 18. 12. 2025 8:43





